2 Nisan 2011 Cumartesi

Karnabahar salatası



İlk olarak arkadaşım Hilal'in evinde yediğim bu salata çok hoşuma gitti. Hem hafif hem de içeriği zengin bir salata. Bazıları bu salatayı yaparken karnabaharı hiç haşlamamayı tercih ediyor. Ben oğluma da yedireceğim için ona sert gelir düşüncesiyle hafif haşlamayı yeğledim. Siz arzu ederseniz haşlamadan da deneyebilirsiniz. Teşekkür ederim Hilalcim. ;) Sizlere de Afiyet olsun.

Malzemeler:
1 top karnabahar (kişi sayısı az ise sadece yarısını kullanmanız yeterli)
kornişon turşu (dilediğiniz miktarda)
sivri biber (varsa kırmızı ve sarı biberlerden de kullanabilirsiniz; görüntü açısından hoş oluyor)
dereotu, maydonoz
taze soğan
kuru soğan
limon ve 1 tatlı kaşığı zeytinyağı
*tarifte yoktu aslında ama ben az miktarda çok ince doğranmış göbek de ilave ettim.

Hazırlanması:
Karnabaharlar çiçeklerine ayırılarak yıkanır. Kaynar suda çok hafif haşlanır. Bu esnada yumuşamamasına dikkat edilmeli. Suyu süzdürülür. Tüm malzemeler küçük küçük doğranarak karnabaharlarla karıştırılır. Üzerine limon ve zeytinyağı dökülür.
*Ben tuzunu yalnızca karnabaharları haşladığım suya kattım. Ayrıyetten tuz ilave etmedim.


4 yorum:

  1. sifalar olsun :) ellerine saglik canim..sicacik sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim canım :) benden de sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. güzel ama haşlanmalı bencede... diğer türlüde çok sert kalır yani hatta limonlu suda haşlanıp ekşilik bile katılabilir..

    YanıtlaSil
  4. memolininannesi; sağol canım yorumun için. Haşlanıp haşlanmaması tercih meselesi aslında. Bir yerde haşlanmamış halini yemiştim o kadar da kötü değildi ;)

    YanıtlaSil

Fikirleriniz benim için çok önemli