28 Ocak 2011 Cuma

Elmalı pasta



Bugüne kadar yaptığımın aksine elmalı pastayı top kek kalıplarına koyarak denedim bu sefer. Böyle yapmamın önemli bir sebebi var tabiki görünümünün dışında. Böyle küçük küçük ve ayrı kalıplarda olduğunda hepsini elmalı yapmak yerine farklı tatlar deneyebiliyorsunuz. Örneğin, evde bulunan reçelleri kullanabilirsiniz bu amaca uygun olarak. Ben mango ve kayısı reçelleriyle denedim muhteşem oldular.
Bu güzel tarif için Munise abla'ya çok teşekkür ediyorum.

Gereken malzemeler:
Hamuru için;
2 adet yumurta
yarım paket tereyağı ve 1 çay bardağına yakın sıvı yağ
vanilya
kabartma tozu
aldığı kadar un

İç malzemesi (tamamını elmalı yapmak isterseniz);
5 adet kabukları soyulmuş ve rendelenmiş elma
4 yemek kaşığı şeker
tarçın
arzu edilen ölçüde dövülmüş ceviz

Elmalı harç için gereken malzemelerden elma bir tavaya koyularak biraz pişirilir ve içine diğer malzemeler de karıştırılarak soğumaya bırakılır. Hamur kıvama gelene dek yoğurulur ve bir kısmı strece sarılarak buzluğa atılır. Kek kalıplarının içine muffin için gereken kağıtlardan koyulur ve ince bir hamur kalıbın dibine kenarlarını kaplayacak şekilde yerleştirilir. Hamurun üzerine bir miktar elmalı harçtan ya da dediğim gibi reçel veyahut diğer taze meyvelerden (isteğe göre) koyulabilir. Tüm kalıplar aynı şekilde hazırlandıktan sonra daha önceden buzluğa atmış olduğumuz hamur çıkarılarak harcın üzerine rendelenir. 180 derecelik fırında pişirilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Fikirleriniz benim için çok önemli