8 Ekim 2011 Cumartesi

Kivili Üzüm Reçeliyle tariflere kaldığımız yerden devam...



Hiç üzümden reçel olur mu? demeyin! Olur, hem de öyle güzel olur ki... Kiviyle birleşince daha da güzel olur! Tam da bu meyvelerin mevsimiyken benim gibi kahvaltıda değişik lezzetler yakalamayı sevenlere tavsiye ederim.
Malzemeler:
500 gr üzüm
1 adet kivi
200 gr şeker
bir kaç damla limon
1 çay kaşığı vanilya

Yapılışı:
Bıçakla dörde bölünmüş çekirdeksiz üzümler ve küçük doğranmış kivi, şekerle birlikte tencereye koyularak orta ateşte şekerler eriyene kadar pişirilir. Şekerler eridikten sonra ısı yükseltilerek pişirilmeye devam edilir ve bu sırada reçelin üzerine çıkan köpükler alınır. Limon ilave edildikten sonra kısa bir müddet daha kaynatılmaya devam edilir. Kıvama geldiği anda (Porselen bir tabağa kaynamakta olan reçelden bir kaşık koyularak kıvama gelip gelmediği kontrol edilebilir. Porselen tabakta reçel hemen soğuduğundan kıvamı anlaşılabilir. Ya da reçel kaşıktan akarken damla damla oluyorsa yine kıvama gelmiş demektir.) ocaktan alınır ve içerisine 1 çay kaşığı vanilya karıştırılarak minik bir kavanoza ya da orta boy bir kaseye koyulur.

Denemeye karar verenlere şimdiden afiyet olsun diyorum!


3 yorum:

  1. Merhaba....
    Bloglari dolasirken blogunu kesfettim....
    cok hosuma gitti ve izlemeye aldim
    sende buyur gel istersen ben henüz yeniyim...

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



    İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

    YanıtlaSil

Fikirleriniz benim için çok önemli